OKA ry

OKA ry on Tampereen yliopiston kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunnan luokanopettajaopiskelijoiden ainejärjestö. Järjestöömme kuuluu noin 400 jäsentä ja olemme Tampereen ylioppilaskunnan, TREYn piirissä toimiva ainejärjestö. OKA ry kuuluu myös Suomen opettajaksi opiskelevien liiton, SOOLin piirissä toimiviin järjestöihin. Tämän lisäksi OKA ry kuuluu yhdessä tiedekuntamme muiden ainejärjestöjen kanssa yhteiseen edunvalvontajärjestö Kasvo ry:hyn. OKA ry on myös Tampereen vanhin ainejärjestö, joka täytti vuonna 2019 huimat 100 vuotta!

OKA ry:n päätehtävä on ajaa jäsentensä etuja opiskeluun liittyvissä asioissa ja valvoa luokanopettajaopiskelijoiden etuja omassa tiedekunnassamme. Tämän lisäksi ainejärjestömme keskeinen tehtävä on järjestää erilaisia tapahtumia ja aktiviteetteja jäsenistölle. Näitä tehtäviä hoitaa pääasiassa ainejärjestön hallitus, joka valitaan kerran vuodessa sääntömääräisessä syyskokouksessa loka-marraskuussa. OKA ry:n sisällä toimii myös erilaisia kerhoja sekä toimikuntia, jotka järjestävät paljon vapaa-ajan toimintamahdollisuuksia.